Du tror måske ikke at du kender Bonduelle, men det gør du alligevel: det er dem, som laver majs på dåse. De laver også andre grøntsager på dåse som f.eks. bønner og champignon. Det er en videnskab at bevare grøntsagernes friskhed og sprødhed i en dåse. Det kan Bonduelle og de udvikler løbende teknologien.
For nogle år siden introducerede Bonduelle en ny forarbejdningsmetode, som var et kvalitetsmæssigt kvantespring, men også dyrere. Der var stor risiko forbundet med at omlægge produktporteføljen til nye prispunkter og Bonduelle overvejede derfor at fastholde de oprindelige priser. De mente ikke, at kunderne villige til at betale for den bedre kvalitet.
Inzights undersøgelse estimerede potentialet for den nye produktportefølje. Resultatet var uventet: fordobling af markedsandelen uanset om prisen blev øget med 10% eller ej. Uden de håndfaste estimater fra Inzights’ potentialeundersøgelse havde Bonduelle ikke turde introducere den fulde prisstigning på markedet. Sådan en undersøgelse er sin egen pris værd mange, mange gange.
Se mere om Inzights’ potentialeundersøgelser her. Få en snak med Kirsten om hvad potentialeundersøgelser kan gøre for dig.