TAG PLADS I MARKEDSANALYSENS DAGLIGSTUE
TIPS, TRICKS OG TANKER: LAD DIG INSPIRERE AF VORES KATALOG OVER DO’S AND DON’TSVores dagligdag er fuld af viden om alt muligt mellem himmel og jord: Ny viden om, hvad mennesker mener om dit og dat. Gammel viden om, hvordan man laver ordentlig markedsanalyse. Og ikke mindst vores egen viden om, hvordan det hele mikses sammen til klar tale. Se med her på vores blog, hvor vi zoomer ind på små og store emner fra markedsanalysens dagligstue.
Undersøgelse om danskernes brug af investeringsrådgivning. Februar 2021
Undersøgelsen afdækker danskernes brug af rådgivning ift. investering af pension/opsparing.
Hvilke kilder til rådgivning kendes?
Hvilke rådgivere benyttes?
Holdning til de enkelte rådgivere?
Hvad er kunderejsen? | Hvordan udvikles kunderejsen?
Her får du inspiration til at kortlægge og styrke jeres kunderejse. Hvor er skyggepletterne på kunderejsen og hvor er solpletterne, som bestyrker jeres kunder i, at I er den helt rigtige samarbejdspartner? Skyggepletterne er ofte usynlige for jer, men er også oplagte indsatsområder, som vil styrke kundeloyalitet og salg.
Hvordan laver man en positioneringsundersøgelse?
Her får du en praktisk guide til positioneringsundersøgelse. Hvad er det? Hvorfor er den vigtig? Hvordan laver man en positioneringsundersøgelse? Bliv inspireret i det følgende til at komme i gang. Hvad enten du bevæger dig på et forbrugermarked eller et B2B marked.
Hvordan laver man en målgruppeanalyse?
Her får du en praktisk guide til målgruppeanalyse og segmentering. Denne type undersøgelser skal designes til at matche dit specifikke marked og dine specifikke kunder, og kræver at du går struktureret til værks. Bliv inspireret af Inzights’ 5-trins model for målgruppeanalyser.
Hvad er en målgruppe? & Hvad er en målgruppeanalyse?
Vi taler om målgrupper, segmentering, positionering og differentiering i flæng. Men hvad betyder disse begreber reelt, når vi lukker lærebogen og træder ind i mødelokalet, hvor grafen over månedens salg er klynget op i projectorens lyskegle?
Kundernes prioriteter regerer din verden
At tænke indefra-ud bringer ikke virksomheden i front ift. at rekruttere og fastholde kunder. Du er nødt til at vide, hvad der er vigtigt for dine kunder!
I enhver valgsituation er der valgkriterier, der tricker kunden mere end noget andet. Ved du, hvad det er?
Tør du løbe risikoen for at blive afsløret?
Er du a-niveau med, hvordan kunder og marked opfatter dit brand? Vi kan udfordre dig på det, så du kommer ud på kanten af stolen!
Et simpelt lille trick garanterer opmærksomhed på gaps mellem jer og markedet. Det er lærerigt.
Hvad blev der egentlig af skuffens skarpeste kniv?
1 ud af 5 spørgeskemaundersøgelser besvares på smartphone… i bussen, i toget, i venteværelset eller i toiletkøen. Situationerne lægger ikke op til fordybelse. Derfor skal vi analysefolk blive meget skarpere på at skære ind til benet i spørgeskemaerne.