Du kender det måske. Det med at nikke genkendende til resultater fra en spørgeskemaundersøgelse blandt kunder eller i en målgruppe ude i markedet ”….vi vidste det godt….”- men gjorde I det?
Vi oplever ofte at resultater, som bringes på bordet fra en markedsundersøgelse, ikke rigtig når helt ind under huden på de medarbejdere i virksomheden, som står i forreste række til at handle på dem. Risikoen ved en markedsundersøgelse, er jo at noget skal ændres….og det kan jo modtages ubelejligt.
For at få større commitment til at der handles på resultaterne, bruger vi et fejt lille trick. Med det ene formål at afsløre uvidenhed eller fejlopfattelser.
Før vi f.eks. giver jeres kunder et spørgeskema om, hvor tilfredse de er, så beder vi alle hos jer om at besvare samme spørgeskema, som I tror kunderne vil besvare det.
Vi lover at det både vil afsløre hvor I er a-niveau med jeres målgruppe, men også hvor I er helt ved siden af – ofte hvor I har en alt for positiv opfattelse af, hvordan kunder og omverdenen ser på jer.
Det gør ondt, men det hjælper.