Daloon har udviklet et succesfuldt frostsortiment indenfor kødfrie produkter. Det omfatter f.eks. forårsruller, burgerbøffer og gratiner. Men hvem er Daloons målgruppe for denne type produkter? Daloon gik efter flexitarer: dem er der mange af, og de søger nok efter nemme alternativer til kød. Daloon var i tvivl om vegetarer: dem er der få af, og de er sandsynligvis engagerede i selv at lave mad fremfor at købe frostmad.
Inzights kortlagde sammen med Daloon de forskellige målgrupper, og vi blev klogere:
- Der er mange fleksitarer, men kun få af dem er i markedet for kødfrie frostprodukter.
- Der er få vegetarer, men mange af dem er i markedet for kødfrie frostprodukter.
Tilsammen trækker disse to små målgrupper en stor del af Daloons salg af kødfrie frostprodukter. Nu har Daloon sat luppen på disse to målgrupper og ser stort forretningspotentiale i at udvikle endnu flere produkter til dem. Og salget bliver nemt… de er jo allerede loyale brugere af Daloons kødfrie frostprodukter.
Se mere om Inzights’ målgruppeanalyser her. Få en snak med Kirsten om hvad målgruppeanalyser kan gøre for dig.