maalgruppeundersoegelse maalgruppedefinition maalgruppestoerrelse Inzights er eksperter i markedsanalyse

KiMs har fået håndfast viden om, at målgruppen for deres nødder er smal

KiMs har udviklet et stort produktsortiment indenfor snack-nødder. Så godt som alle spiser nødder, derfor havde KiMs i udgangspunktet fokus på, at produkterne og markedsføringen skulle være rettet mod en bred forbrugermålgruppe: danskere.

Men KiMs går grundigt til værks og ville først have styr på nøddespiserne: købsfrekvens, præferencer osv. Inzights tog fat på at kortlægge nøddespiserne, og vi fandt ud af tre ting, som har haft afgørende betydning for KiMs udvikling af nøddesortimentet og for KiMs indsalg i detailhandlen:

  1. En lille del af forbrugerne trækker det meste forbrug af snack-nødder. Vi har kaldt dem Nøddeentusiaster og de har en særlig profil, som blev KiMs rettesnor for produktudvikling og markedsføring.
  2. Nøddeentusiaster navigerer anderledes i butikkerne end klassiske chips- og snackforbrugere. De har ikke deres naturlige gang blandt hylderne med chips og snacks. Det er stærke argumenter overfor detailhandlen ift. at opnå bredere eksponering.
  3. Peanuts definerer et særskilt segment af nøddespisere, som adskiller sig markant fra øvrige nøddespisere. Det gav KiMs anledning til at overveje udvikling af to adskilte produktuniverser.

Se mere om Inzights’ målgruppeanalyser her. Få en snak med Peter om hvad målgruppeanalyser kan gøre for dig.